GRA ROZWIJAJĄCA SŁOWNICTWO "EMOCJE I UCZUCIA"

 



Rozwijać słownictwo można na wiele sposobów. W trakcie realizacji innowacji pedagogicznej zaproponowałam moim uczniom grę, która pozwoliła w atrakcyjny i niesztampowy sposób wdrożyć słownictwo dotyczące emocji i różnorodnych uczuć. Propozycja ta okazała się świetnym materiałem, który w szybki sposób zaangażował uczniów do wspólnej zabawy, która jednocześnie okazała się świetną metodą nauki słów.

Co stanowiło elementy gry?
  • karta z ilustracjami emocji/uczuć ( źródło www.twinkl.pl )
  • kostka do gry
  • pionek do gry
  • komunikator LetMeTalk z zestawem symboli adekwatnych do ilustracji znajdujących się na karcie. 

Zasady gry:

Wariant 1 - gra wprowadzająca słownictwo.

W tym wariancie wykorzystałam interaktywną kostkę do gry, za pomocą której losowałam ilość pól dla całej grupy. 


Interaktywną kostkę do gry znajdziesz TUTAJ
Zasady:

  1. Za pomocą interaktywnej kostki do gry losuję ilość pól do przejścia na planszy.
  2. Uczniowie wykorzystując drewnianą kostkę ustawiają taką samą ilość oczek - element doskonalący umiejętność przeliczania, spostrzegawczość oraz umożliwiający zapamiętanie liczbę pól do przejścia. 
  3. Rozpoczynając od pierwszej ilustracji w lewym, górnym rogu karty uczniowie przeskakują wylosowaną ilość pól.
  4. Wspólnie nazywamy wylosowaną emocję, uczucie i utrwalamy jego nazwę za pomocą komunikatora LetMeTalk. 





Wariant 2 - praca samodzielna.

Utrwalając słownictwo wykorzystujemy zestaw do samodzielnej pracy. Uczniowie sami losują liczbę pól za pomocą drewnianych kostek. Stawiają pionek na określonym polu i nazywają emocję/uczucie za pomocą komunikatora LetMeTalk. 




Gry i zabawy są idealną formą nauki dla uczniów z trudnościami w komunikowaniu się, zdecydowanie aktywizują uczniów podczas zajęć, angażują do indywidualnej lub zespołowej pracy oraz stanowią zdrowy element rywalizacji, który jest swoistą motywacją do pracy. Polecam planować gry i zabawy, które jednocześnie pozwalają doskonalić różnorodne umiejętności - powyższy przykład oprócz rozwijania umiejętności językowych, doskonali umiejętność przeliczania, spostrzegawczość, koncentrację uwagi, odwzorowywanie, uważne słuchanie.




Komentarze

Popularne posty z tego bloga

PRACA Z KALENDARZEM

MIESZKAŃCY ŁĄKI