GRA ROZWIJAJĄCA SŁOWNICTWO "EMOCJE I UCZUCIA"
Rozwijać słownictwo można na wiele sposobów. W trakcie realizacji innowacji pedagogicznej zaproponowałam moim uczniom grę, która pozwoliła w atrakcyjny i niesztampowy sposób wdrożyć słownictwo dotyczące emocji i różnorodnych uczuć. Propozycja ta okazała się świetnym materiałem, który w szybki sposób zaangażował uczniów do wspólnej zabawy, która jednocześnie okazała się świetną metodą nauki słów.
Co stanowiło elementy gry?
- karta z ilustracjami emocji/uczuć ( źródło www.twinkl.pl )
- kostka do gry
- pionek do gry
- komunikator LetMeTalk z zestawem symboli adekwatnych do ilustracji znajdujących się na karcie.
Zasady gry:
Wariant 1 - gra wprowadzająca słownictwo.
W tym wariancie wykorzystałam interaktywną kostkę do gry, za pomocą której losowałam ilość pól dla całej grupy.
Interaktywną kostkę do gry znajdziesz TUTAJ
Zasady:
- Za pomocą interaktywnej kostki do gry losuję ilość pól do przejścia na planszy.
- Uczniowie wykorzystując drewnianą kostkę ustawiają taką samą ilość oczek - element doskonalący umiejętność przeliczania, spostrzegawczość oraz umożliwiający zapamiętanie liczbę pól do przejścia.
- Rozpoczynając od pierwszej ilustracji w lewym, górnym rogu karty uczniowie przeskakują wylosowaną ilość pól.
- Wspólnie nazywamy wylosowaną emocję, uczucie i utrwalamy jego nazwę za pomocą komunikatora LetMeTalk.
Utrwalając słownictwo wykorzystujemy zestaw do samodzielnej pracy. Uczniowie sami losują liczbę pól za pomocą drewnianych kostek. Stawiają pionek na określonym polu i nazywają emocję/uczucie za pomocą komunikatora LetMeTalk.
Komentarze
Prześlij komentarz