PRACA Z KALENDARZEM

 



Nasza przygoda z innowacją "Tabletowe AAC" wcale nie rozpoczęła się od wyciągnięcia z szafki tabletów. Na początku uczniowie przygotowali nową gazetkę ścienną, która przez pierwsze 2 tygodnie służyła im do pracy z kalendarzem. Na potrzeby innowacji zmodyfikowałam niektóre elementy gazetki tak, aby uczniowie mogli odwzorować pochodzącą z niej wiedzę za pomocą aplikacji LetMeTalk. Aktywności związane z określeniem dnia tygodnia, nazwy miesiąca, pory roku, opisaniem pogody są stałym elementem porannych zajęć, które pozwalają nam płynnie przygotować się do kolejnych aktywności, zbudować atmosferę do nauki, ale także budują poczucie przewidywalności i bezpieczeństwa. 

Klasowa gazetka zawiera elementy kalendarzowe zapisane za pomocą symboli AAC oraz etykiet wyrazowych. 


Przez 2 tygodnie uczniowie pracowali z gazetką oznaczając właściwe wybory zielonym żetonem. 

Po tym czasie rozpoczęli naukę z aplikacją LetMeTalk. Moim zadaniem było dostosowanie komunikatora do potrzeb i umiejętności uczniów. Dostosowaniem, które wdrożyłam było zastosowanie etykiet wyrazowych dla uczniów pracujących na wyrazach oraz wykonanie kalendarza dla ucznia opierającego komunikację na symbolach AAC.






Każdego poranka uczniowie korzystali z LetMeTalk, aby utrwalać umiejętność posługiwania się komunikatorem. Początkowo korzystali z pomocniczych kart, które odwzorowywały zawartość komunikatów w aplikacji. 










Dzisiaj uczniowie pracują z aplikacją korzystając z interaktywnego kalendarza z zadowalającym efektem. 













Komentarze

Popularne posty z tego bloga

MIESZKAŃCY ŁĄKI

GRA ROZWIJAJĄCA SŁOWNICTWO "EMOCJE I UCZUCIA"